Monday, April 12, 2010

sedikit dugaan dari Allah..

arini aku xpegi skola..sbb aku rse sakit kt bahagian tuutt..kt bahagian blakang aku..mybe luka kt usus kot..so,aku pn pegi la klinik kt semenyih..dokter ckp aku kurang mkn sayur..kurang fiber..hehe..so dpt la 3jenis ubat..n dpt la m.c..mybe btul kot aku kurang mkn sayur..hehe..then,aku pn blk la ke umah..dlm perjalanan blk umah,tibe-tibe je kete waja aku tu buat hal..enjin kete aku mati tibe-tibe..mybe Allah nk uji aku kali ke 2 arini..aku pn berhenti kn kete tepi jalan,start pnye start xhidup gk enjin..aku bkak la hood dpan tu,konon2 nk cek la..hehe,pdhal xtw pape pn psl enjin2 ni..then aku decide la nk blk jalan kaki,sbb da tak jauh da dr umah aku..aku pn menapak la blk,jarak aku berjalan ade la dlm 1.5km..smpai umah,aku trus start enjin moto,g bengkel kt umah aku..tnye psl kete aku..mekanik tu kate dia xleh cek skrg coz dia kne jge workshop tu,kang klau dia cek kete ake sape plak nk jage workshop ni..hurm,aku pn kecewa thap 3..mybe Allah nk uji wt kali ke3 arini..so,aku decide nk g kt kete aku blk..then aku pn bwk la moto g kt kete aku kt tepi jalan td..smpai je kt kete,aku trus start enjin kete(kunci kete mmg aku ltak dlm poket aku)..dgn lafaz bismillah,aku trus start enjin kete..dgn izin Allah,enjin kete aku bole start blk..happy gile aku mse tu..aku parking moto aku kt tepi,trus aku blk umah naik kete..smpai je umah,aku ajak abg aku g amik moto td..hehe..so aku dpt la blk kete aku tnpa kuar sebarang modal..alhamdulillah :)

moral of the story..

'Allah sentiase membantu hambaNYA yg sedang kesusahan..dan setiap kesusahan yg kite alami tu,ade hikmah dsebaliknya..'

No comments:

Post a Comment